De Koger logo

Kennismaken met ons?

Bij De Koger staat een enthousiast en betrokken team voor u klaar. Wij gaan graag met u in gesprek.

 
Vragen? Laat het ons weten
Een havenmedewerker met veiligheidshelm en veiligheidshesje gebaart naar collega’s, met op de achtergrond gestapelde zeecontainers.

Waarom kiezen voor De Koger?

Als klant profiteert u van onze ervaring. We kennen het uitzendwezen, onze klanten en hun branche. Bij ons vindt u, op kantoor en in de uitzendploeg, betrokken mensen die bereid zijn hard te werken.

U verwacht service 24 uur per dag en 7 dagen per week? Geen punt; onze compacte organisatie maakt dat we altijd snel en flexibel handelen. Als authentiek Zaans bedrijf zijn wij kind aan huis in de cacaobranche en in procesoperations. Wij hebben onze waarde bewezen binnen zowel nationale als internationale bedrijven.

Geschiedenis

In het begin
(1800)

In het begin van de achttiende eeuw ontstonden in ons land de eerste primitieve cacaofabriekjes. In totaal waren het er toen 27. Daarvan waren er 15 gevestigd in Zeeland; de rest vond men grotendeels in de Zaanstreek en Amsterdam. Amsterdam is sinds die tijd de grootste cacaohaven ter wereld. Voor het ontstaan van De Koger was de opkomst van de cacaohandel en de bijbehorende cacaofabriekjes bepalend; het laden en lossen van de schepen vroeg namelijk om flexibele mankracht.

1800
Oorsprong
(1940)

De Koger vindt haar oorsprong vóór de oorlog. De olie- en cacaofabrieken in de Zaanstreek konden in die tijd niet om de Koger Losse Ploeg heen. Op zoek naar werk en inkomsten trok deze groep mannen van fabriek naar fabriek. Zij waren gespecialiseerd in het zware werk en draaiden hun hand niet om voor het laden en lossen van grote balen cacao, koffie en rijst. De Koger Losse Ploeg begon als een vereniging en was onder andere werkzaam bij Duyvis, Schoenmaker en Cacao de Zaan.

1940
Koger losse ploeg
(1991)

In 1991 werd de vereniging Koger Losse Ploeg omgezet in een stichting. Dit was niet zonder reden. Bij de vereniging moesten de opdrachtgevers zelf de laders en lossers betalen. Dit wilden ze niet meer; er waren te veel administratiekosten en de flexwet werd ingevoerd. Door de vereniging om te zetten naar een stichting kon De Koger facturen naar de opdrachtgevers versturen en de uitbetaling aan de mannen zelf regelen

1991
De Koger
(2001)

Stichting De Koger bleef groeien en professionaliseren. Om die reden werd De Koger in 2001 omgezet van een stichting naar een bv.

2001
Aandeelhouders
(2003)

De Koger kende meerdere aandeelhouders. In 2003 besloten Erik van der Haas en Gerard Stadt alle aandeelhouders uit te kopen. Zij namen samen de leiding over De Koger en richtten zich met hun betrokken team op een groeiend aantal klanten.

2003
Nieuw pand
(2004)

De groeiende klantenkring leidde tot een groeiende organisatie. De aankoop van een nieuw en groter pand kon dan ook niet uitblijven. Op 23-12-2004 werd het Zuideinde 123 in Koog aan de Zaan aangekocht.

2004
Erkenning
(2007)

In dit jaar kreeg De Koger een belangrijke erkenning: het certificaat Veiligheid en Gezondheid Checklist Uitzendorganisaties (VCU). Met het VCU-certificaat laat De Koger zien dat het altijd en overal de juiste procedures voor veiligheid en gezondheid volgt.

2007
SNA Keurmerk
(2014)

In 2014 werd De Koger opgenomen in het SNA-register. Het SNA-keurmerk is hét keurmerk voor alle uitzendondernemingen en (onder)aannemers van werk. Ondernemingen die het SNA-keurmerk mogen voeren, worden periodiek gecontroleerd en moeten voldoen aan diverse eisen waaronder NEN 4400-1.

2014
Modernisering
(2017)

De Koger maakt zich klaar voor de toekomst en zet met enthousiasme een modernisering in. Deze site is daarvan een goed voorbeeld; de Koger is nu ook online makkelijk vindbaar. Ook richt De Koger zich vanaf nu op het uitbreiden van het aantal opdrachtgevers en van de branches waarin ze actief is.

2017

Onze Certificaten

Ons Team

Mark Dil
Mark Dil
Bedrijfsleider/Planner
Amy van der Haas
Amy van der Haas
Hoofd administratie
Mike van der Haas
Mike van der Haas
Intercedent/Planner
Sandra Vesters - van der Meer
Sandra Vesters - van der Meer
Financieel administrateur
Bianca Jak
Bianca Jak
Salarisadministrateur
REVIEWS

Wat zeggen onze medewerkers

U kunt ook direct contact opnemen via:
075 670 0594info@dekoger.nl

Heeft u vragen of interesse?

    Een magazijnmedewerker bedient een vorkheftruck en tilt een pallet met dozen omhoog, in een industriële omgeving.

    © 2025 De Koger door TriplePro Online Marketing.


    arrow-left